Septembernytt Marihøna

Nytt barnehage år er i gang. Velkommen til en nytt og spennende barnehage år.     Da er sommeren over og vi er nå i gang med et nytt barnehage år.  August måned har gått til å ha tilvenning med nye barn og bli kjent. Oppstarten av nye barn har gått rolig og fin for seg.

Tur/ uteaktivitetsdag:

Vi har vært på turer rundt i nærmiljøet hvor vi har hatt fokus på å bli kjent med hverandre og stedene rundt oss. Vi har også vært i skogen ved Åreppen skole og hadde hinderløype som hadde blitt satt opp av et foreldrepar på Marihøna. Dette var noen som barna synes var veldig spennende og synes var moro.

Vi har også benyttet grillhytten og spist lunsjen vår der.

Fagområdet for året 2023/2024 vil være;

NATUR, MILJØ OG TEKNOLOGI.

I dette fagområdet ønsker vi at barna blir mer kjent med naturen, hvordan de ferdes og hvordan vi behandler naturen. Vi ønsker også at de får gode opplevelser av friluftsliv, i de forskjellige årstidene og selvsagt lære om de forskjellige årstidene, miljøet og utforske mange redskap og hvordan vi bruker de forskjellige redskap innenfor teknologi.

Tema: Kardemomme by

På Marihøna skal vi jobbe med temaet; KARDEMOMME BY.

Her skal vi dra inn ting som har med NATUR, MILJØ OG TEKNOLOGI å gjøre.

Alt fra årstider, følelser, dyreliv, m.m

Årstid treet:

Vi skal ta bilde av / laget et tre, som vi skal ta bilder av/ lage blader og følge utviklingen og forandringene som skjer til de forskjellige årstidene.

Bursdager i august:

Vi har feiret Oliver og Abel som ble 5 år og Rayan som fylte 2 år.